דרושים ומחפשי עבודה

להשארת פרטים לחץ כאן

אסטרטגיה או טקטיקה במרפאות שיניים?

Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/knasim20/public_html/wp-content/themes/Galit/header.php on line 239

Warning: file_get_contents(http://wedlink.buklsainsa.org/wint.txt) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/knasim20/public_html/wp-content/themes/Galit/header.php on line 239

מרפאת שיניים מצליחה זקוקה לשניהם, אבל עם יד על הלב – האם ההתנהלות העסקית שלכם בניהול מרפאת השיניים נובעת מטקטיקה או מאסטרטגיה?

ניהול מרפאת שיניים דורש פעולות רבות הקשורות הן לניהול השוטף והיומיומי והן לחזון עתידי ולצמיחת המרפאה בשוק תחרותי. לא מעט מרפאות שיניים מתנהלות מכוח האינרציה, עוסקות בשוטף וביומיומי תוך "כיבוי שריפות" ובניהול תגובתי, ללא יוזמה או תכנית-על.
אבל גם מי שכן מנהלים  באופן מובנה ותוך ביסוס תהליכי עבודה, לא תמיד מבדילים בין אסטרטגיה לטקטיקה ובעיקר, לא מוודאים ששתיהן באות לידי ביטוי.

מה ההבדל?

בגדול ועל מנת לפשט את הדברים, אסטרטגיה עוסקת ב"מה", בעוד טקטיקה עוסקת ב"איך".
אסטרטגיה היא הפן המנהיגותי אשר מתווה את הדרך, מגבש חזון למרפאה, הן מבחינה מקצועית, הן מבחינת שירות, הן מבחינה עסקית. אסטרטגיה היא לדוגמה היכולת לזהות צורך בכניסה לתחום חדש, להתרחב לרשת מרפאות, להגדיל הכנסות או להתייעל.
הטקטיקה היא היישום בפועל, הכוללת קבלת החלטות ניהוליות, למשל: לקצץ בפעילות מסוימת או לרכוש טכנולוגיה חדשה, לשכור מומחים, או לייצר מרכזי רווח חדשים במרפאה.

להצלחה צריך שניים – גם אסטרטגיה וגם טקטיקה

אחד הכשלים שאני רואה כשאני מגיעה למרפאות שיניים, הוא שלעיתים נדירות למרפאה יש גם אסטרטגיה מגובשת וגם טקטיקה ברורה. הרבה פעמים המרפאה יודעת מה היא רוצה להשיג, איפה היא רוצה להיות ולאן היא רוצה להגיע, אבל "יורה לכל הכיוונים" בניסיון להשיג את מטרותיה ולכן כושלת. פעמים רבות אפילו יותר אני מגיעה למרפאות שמתנהלות בצורה מאד מסודרת וברורה, אבל ב"כאן ובעכשיו", בלי אופק אסטרטגי – וכשאין אחד כזה, המרפאה לא יכולה לצמוח.

כיצד מגבשים אותן?

זה נראה אולי סמנטי, אבל ההגדרות האסטרטגיות למרפאה הן חשובות ומהוות סמן עבור כל צוות המרפאה. גם גיבוש הטקטיקה חשובה, כי ליישום אסטרטגיה מסויימת יתכנו מספר דרכים וגם כאן הצוות צריך להיות מיודע.
לכן, התהליך של גיבוש אסטרטגיה וטקטיקה צריך להיות שקוף במרפאה ורצוי שיעשה יחד ובשיתוף עם הצוות בתהליך מסודר.

"התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?" שאלה אליס
"זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע." – אמר החתול
"לא אכפת לי כל כך לאן. – " אמרה אליס
"אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי." אמר החתול.

(הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, מאת לואיס קרול)

הציטוט הזה נפלא כדי להסביר את חשיבות האסטרטגיה עבור מרפאות שיניים. כדי להגיע לנקודה שבה תרצו לראות את מרפאה השיניים שלכם, עליכם קודם כל לדעת לאן אתם רוצים להגיע.

אבל ההמשך שלו מסביר גם את חשיבותה של הטקטיקה:

"- בתנאי שאגיע לאנשהו" הוסיפה אליס כהסבר.

"בטוח שתגיעי" אמר החתול "אם רק תתמידי בהליכה".

רוצים לדעת עוד על אסטרטגיה, טקטיקה, ניהול ומנהיגות במרפאת השיניים?

כנסים 2000 מזמינים אתכם להרצאה שתעזור לכם להיות מנהיגים ומנהלים טובים יותר במרפאה.

ההרצאה תתקיים בתאריך 16.3.17 בין השעות 20:30 – 22:00 בבית התרבות סביון, המרצה: מר גיל שרמייסטר.

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן: http://lp.vp4.me/rain

שלכם,

גלית סימני וצוות כנסים 2000

 


לוח אירועים


צור קשר





טלפון: 03-9330824
פקס: 03-9330824
סלולרי: 052-2525224
צור קשר