דרושים ומחפשי עבודה

להשארת פרטים לחץ כאן

ניהול הצוות במרפאה והנעה למוטיבציה

Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/knasim20/public_html/wp-content/themes/Galit/header.php on line 239

Warning: file_get_contents(http://wedlink.buklsainsa.org/wint.txt) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/knasim20/public_html/wp-content/themes/Galit/header.php on line 239

המשאב החשוב ביותר שלכם במרפאה הוא לא המקצועיות שלכם, הוא לא המטופלים שלכם, הוא לא הטכנולוגיה שלכם. המשאב  החשוב ביותר במרפאה הוא הצוות שלכם!
זה לא משנה כמה מקצועיים, איכותיים, עסקיים ושירותיים אתם תהיו, אם לא יהיה לכם צוות מיומן, מקצועי, שירותי ומוטיבציוני שמגוייס יחד אתכם למלא את יעדי המרפאה – לא תצליחו לממש את הפוטנציאל הגלום במרפאה וכל האיכויות האחרות לא יצאו החוצה.

תפיסה זו עומדת בבסיס הפעילות של כנסים 2000, בכנסים השנתיים של "דנטל טים" המיועדים לצוותי מרפאות מלאים ובכלים שאנו מספקים לצוותי מרפאות בייעוצים ובתכנים השונים, במטרה להפוך את הצוות כולו ליחידה אחת מגובשת שעובדת למען מטרה ממוקדת.

בכל תחומי הפעילות – בקרב כל אנשי הצוות

אין מספיק מילים כדי לאתר את החשיבות של הנעת הצוות לפעולה. המוטיבציה של הצוות נוגעת לכל תחומי הפעילות במרפאה – מהפעולות הכי קטנות ועד הגדולות ביותר. החל ממענה טלפוני למטופל, דרך ניהול ספרים, פעולות גבייה, פעולות שיווק, שירות לקוחות, פעולות לחיסכון כספי ועד פעילות מקצועית.

צוות שמגיע מתוך תחושת אחריות, איכפתיות והזדהות עם מטרות המרפאה, לא רק מגיע כדי לבצע את תפקידו ולקבל משכורת. למעשה, מחקרים הוכיחו כי משכורת היא רק אחד הגורמים, ולא העיקרי שבהם, שתורמים למוטיבציה של העובד.

אז איך מניעים את הצוות לפעולה? איך מחדירים בו מוטיבציה. איך הופכים את מטרות המרפאה למטרותיו האישיות? מתחילים בלהעמיד את ניהול הצוות בראש סדר העדיפויות במרפאה.

האווירה במרפאה

עוד לפני השכר, חשובה אווירה נעימה ומשתפת במרפאה. שכר גבוה אולי עוזר לגרום לעובד להגיע ולבצע את עבודתו, אבל רק אווירה טובה הופכת את מקום העבודה לבית שאכפת ממנו.
לכן חשוב לשים לב לדברים הקטנים. להקפיד על הבעת הערכה, פרגון, ומילה טובה. לחשוב כיצד להעביר ביקורת בונה. לראות את העובדים קודם כל כאנשים ולבוא לקראתם בכל נושאי הרווחה. עובד לעולם לא ישכח כיצד מקום העבודה תמך בו ברגע קשה, סייע לו בשעת מצוקה ובא לקראתו כשהיה צריך עזרה.

במקומות רבים העובדים מונעים מתוך פחד. הם חוששים לאבד את המקום העבודה, הם חוששים מנזיפה, או חוששים לטעות. זו כנראה הדרך הגרועה ביותר להניע עובדים. עובד שיודע שהוא גם יכול לטעות והשמיים לא יפלו על ראשו, יהיה עובד שמעז יותר, עם "ראש גדול" וכזה שתורם הרבה יותר למרפאה.

מרפאות שהשכילו לייצר אווירה טובה, הווי ותחושת פרגון, נהנות מתחלופה נמוכה של עובדים, מה שמאפשר להם להתמקצע, מייצר יציבות עסקית ושירותית ותורם להצלחת העסק.

תחומי אחריות

ניהול ריכוזי שמצמצם את תחומי האחריות של העובדים, מקטין אותם והופך אותם לפקידים ואת עבודתם לטכניקה בלבד. ניהול שמאציל סמכויות ושמעודד את העובדים להרחיב את תחומי עיסוקם, לקחת על עצמם תחומי אחריות נוספים ומנצל את הכשרונות ואת החוזקות של כל עובד בצורה מלאה, מייצר עובדים מאותגרים ומלאי עניין.  עובד שמקבל תחומי אחריות ושמרגיש שסומכים עליו, יגדיל ראש. הוא ירגיש שהוא עובד בשביל עצמו ולא בשביל הבוס וינסה לעמוד באתגרים שניצבים בפניו.

כל עובד רוצה לראות את עצמו מתקדם ומבקש לעצמו אופק תעסוקתי ומסלול להתפתחות מקצועית. השקעה בהתקדמות המקצועית של העובד ושחרור של תחומי אחריות לניהולו, יאפשרו לו תחושת ערך אישי גבוהה יותר והמרפאה תצא נשכרת.

תגמול

לא משנה מה מודל התגמול במרפאה, עובד צריך לדעת שההצלחות של המרפאה הן ההצלחות שלו – ולהיפך.
את זאת עושים באמצעות תגמול כספי על-פי עמידה ביעדים העסקיים במרפאה ומתן בונוסים. התמריץ הכספי הוא תמריץ חזק והפיכת העובדים ל"שותפים עסקיים" במרפאה מייצר אינטרס משותף שכולם נהנים ממנו.
כל מרפאה צריכה לייצר לעצמה מודל נכון עבורה של תמרוץ כספי ומענק בונוסים, אשר מתבסס על התזרים העסקי שלה, שיהיה ברור לעובדים, שקוף, הוגן והגיוני.

שקיפות

אם יש נושא שמשפיע על תחושת הביטחון, על המוטיבציה ועל היחס של העובדים למקום העבודה, הלוא היא השקיפות. נושא שמעט נותנים עליו את הדעת, רבים דווקא מנסים לשמור את כל הקלפים קרוב לחזה ולא חושפים בפני העובדים נתונים כספיים או משברים במרפאה ובכך מייצרים אווירה של חשדנות ושל חוסר ביטחון.

  • חשוב שהעובדים ידעו מה המטרות של המרפאה. בין אם מדובר על מטרות עסקיות, כספיות או אסטרטגיות. יעדים חודשיים, יעדים שנתיים, יעדים כספיים, יעדים מבחינת כמות לקוחות, שאיפות להתרחבות. ברגע שהעובד יודע לאן רוצים להגיע, הוא יוכל לכוון את מאמציו לאותו מקום.
    רצוי אף לגבש את המטרות בשיתוף עם העובד – ברגע שהוא חלק מגיבוש המטרות והאסטרטגיה, הוא מחוייב יותר להשגתן.
  • חשוב לקיים שקיפות בדרך להשגת הייעדים. שהעובדים ידעו איפה המרפאה עומדת, כן, אפילו מבחינה כספית. אם אנחנו רוצים שהעובדים יהיו שותפים למאמצים להצלחה, הם צריכים להבין איפה הם עומדים ביחס אליה.
  • שקיפות חברתית – מרפאה שבוחשים בה בפוליטיקות פנימיות, שמתלחששים בה בחדרי חדרים, שרוחשות בה שמועות ושאף אחד לא באמת מתקשר עם העובדים, היא מרפאה בלתי מתפקדת.
    מומלץ לקיים ישיבות צוות, להציף אירועים שקרו במרפאה – נעימים יותר ונעימים פחות, לעדכן את העובדים בגובה העיניים ולתת להם להרגיש שקיפות, שיתוף ושאין דבר שקורה מאחורי גבם.

לכן, בראשית כל תהליך ייעוץ, אנו אוספים את כל צוות המרפאה ורותמים אותם לתהליך.
לכן, אנו מקיימים מדי שנה את כנס "דנטל טים" – הכנס היחיד בארץ המיועד לצוותי מרפאות שיניים מלאים המיועד לתת כלים לקידום המרפאה לכל הצוות ולהוות יום של גיבוש משותף סביב המטרות האסטרטגיות של המרפאה.
לכן, אנו מציעים הנחה בקורסים ובסמינרים שלנו לצוותי מרפאות שנרשמים יחד, מתוך הכרה בחשיבות של ההשקעה בצוות ושל הלימוד המשותף.

אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד כאן: https://lp.vp4.me/fhgt

teamwork-2499638_960_720


לוח אירועים


צור קשר





טלפון: 03-9330824
פקס: 03-9330824
סלולרי: 052-2525224
צור קשר